End Polio Now - konserter
John Lundvik med liveband Växjö Konserthus 9 mars 2024

Unika konserter för utrotning av polio

Sedan många år har klubbarna i Växjö genom Rotary Foundation arrangerat en årlig konsert till förmån för utrotning av polion i världen. End Polio Now är den globala kampanjen som Rotary aktivt engagerat sig i, tillsammans med bland annat Bill och Melinda Gates Foundation, WHO med flera.

Vi är ytterst nära att kunna säga adjö till denna dödliga barnsjukdom. Endast ett fåtal fall finns kvar i världen. Men för att den ska utrotas helt från jordens yta behöver vi fortsätta att vaccinera under flera år efteråt.
Våra konserter är ett bidrag till detta livsviktiga arbete som vi lovat världens barn.
Konserterna genomförs i samarbete med Musik i Syd. Tidigare artister har bland annat varit Janne SchafferNiklas Strömstedt, Ola Salo med Musica Vitae.

Konserten 2024 är med artisten, låtskrivaren och mello-vinnaren John Lundvik.