VECKA 36
Välkommen till klubbmötet nu på fredag, den 10 september!

Här kommer ännu ett veckobrev till dig medlem. Vill du läsa mer om veckomötet i fredags, den 3 september, så finner du informationen lite längre ned!
Återkom gärna till mig med reflektioner och önskemål om såväl innehållet i våra klubb-/veckomöten som i dessa veckobrev! Jag ser fram emot att höra av dig! Och givetvis att ses vid kommande veckomöten!

Veckomötet den 10 september – med Emma Ekaremål
Vid vårt veckomöte nu på fredag medverkar Årets Kronobergare 2020, Emma Ekaremål. Emma är vd på anrika Asa Herrgård utanför Växjö.

Emma Ekaremål, vd Asa Herrgård

Emma kommer i sitt föredrag att berätta om en utsatt bransch som verkligen fick tänka om och hitta nya sätt att överleva när gästerna försvann från ena dagen till den andra. Titeln på hennes föredrag är Att överleva i föränderlighet.
Varmt välkommen att delta på 4 Krogar (ingen föranmälan), eller digitalt via GTM!

Delta på 4 Krogar
Tillsvidare har vi både lunchen och veckomötet i restaurangen på entréplan på 4 Krogar, till höger vid entrén. Detta på grund av att restaurangen på plan 2 ännu inte öppnat upp sedan pandemistängningen våren 2020.

Delta via GTM
Vill du delta via GTM på veckomötet, så är du välkommen att logga in från kl. 12.00. Kanske ett samtal med övriga inloggade innan klubbmötet startar kl. 12.30! Använd samma inloggning som vid tidigare veckomöten.

Varma hälsningar till er alla!

Veckomötet den 3 september 2021

Så kul att kunna träffas igen, och riktigt glädjande att flera av oss hade möjlighet att delta på 4 Krogar eller via GTM!
Antal närvarande: 16, varav 4 via GTM

Dagens inplanerade föredrag, där Agneta skulle berätta om sitt år som distriktsguvernör, har fått ställas in på grund av personliga skäl. Agneta återkommer till oss vid ett senare tillfälle, vilket vi alla ser fram emot!

Glöm inte att boka in torsdagen den 16 september kl. 7.30-8.45 i din kalender! Då medverkar distriktsguvernör Bengt Jansson vid ett gemensamt klubbmöte för alla fyra Växjöklubbar. Du kan delta på plats på Stadshotellet, Verandan, eller via GTM! Ska du delta på frukosten kan du komma från kl. 7, där frukost hämtas i matsalen på en bricka (ingen föranmälan behövs). Det gemensamma klubbmötet startar kl. 8.00

Distriktsguvernör Bengt Jansson hälsar oss alla även välkomna till årets distriktskonferens den 22–24 oktober i Ängelholm. Du har fått inbjudan i din mejl, och mer information kan du också hitta på distriktets hemsida!

Vid invigningen av dryckesfontänen i Växjö kommunhus den 27 september kl. 10 kommer vår klubb att företrädas av past president Ingvar Gustavsson. Ytterligare fyra personer från vår klubb är välkomna att delta. Jernhusens vd inleder invigningen tillsammans med ett av kommunalråden.
Rotary kommer få ca. 5 minuter för information.
Vi livesänder via Facebook, för oss som inte kan vara på plats!
RLI – The Rotary Leadership Institute – ny utbildningsomgång!
Finns du i styrelsen eller är allmänt intresserad – passa på! Denna gång sker utbildningen både via webben och med en fysisk träff.
De bägge inledande utbildningstillfällena är digitala, följt av ett möte på plats i Alvesta samt ett avslutande webbmöte. Start redan den 6 oktober!
Intresseanmälan gör du direkt till mig, Gisela, snarast och senast den 24 september!

Dagens diktläsare Sara Norrby Wallin läste Tänk på avståndet av Lisa Dalenius, en mycket passande dikt när vi alla hållit distans och tänkt extra på avståndet de senaste 18 månaderna! Sara belönades med en extra varm och uppskattande applåd!

Lotteriet genomfördes denna vecka under ledning av vår närvarande klubbsekreterare Johan Milton, som fick rycka in och hålla i lottdragningen! Vår diktläsare Sara fick äran att dra vinstlotten, och vann gjorde Birgitta Rydztröm! Grattis! Birgitta valde en vinflaska, vilken kommer att överlämnas till Birgitta vid ett kommande veckomöte!

Dagens programpunkt – Sara Norrby Wallin och Birgitta Rydztröm
Sara Norrby-Wallin och Birgitta Rydztröm höll i dagens programpunkt, under rubriken Lär dig hitta, använda och få nytta av Clubrunner.

Sara och Birgitta tog oss in under skalet på ClubRunner, som sex distrikt nu använder. Vi fick se hur vi kan logga in och hitta dokument, ändra den egna profilen med mera, och visade oss alla hur förnämlig appen är! Hade vi inte laddat ned appen innan, så gjordes detta under veckomötet. Denna gång var vi alla därmed uppmanade att använda mobilen under veckans programpunkt!
Vill du veta mer om inloggning och ta del av en instruktion, så läs gärna vidare här i Instruktion till ClubRunner
Har du synpunkter på innehållet på vårt klubbkonto, om något saknas eller behöver förtydligas, så är du välkommen att höra av dig till Sara eller Birgitta!
Sara och Birgitta belönades med en varm applåd samt ett bokpaket var, med ett särskilt tack för att ni båda, Sara och Birgitta, med bara något dygns framförhållning ställde om och kunde hålla i detta angelägna föredrag!

Vi närvarande medlemmar lovade varandra att försöka ses igen den 10 september, när Emma Ekaremål, vd på Asa Herrgård, medverkar!

Med en önskan om en skön septemberhelg avslutades veckomötet.