Vecka 45

Välkommen till 4 Krogar nu på fredag, den 12 november!

Välkommen till 4 Krogar nu på fredag! Denna fredag ses vi igen – efter förra veckans uppehåll på grund av Allhelgonahelgen.
Du kommer på fredag mötas av ett spännande och späckat program! Varmt välkommen!

Föreläsning med Gunnar Hagberg om Läkarbanken
Vid vårt veckomöte nu på fredag väntar en angelägen föreläsning, med Gunnar Hagberg från Växjöklubben S:t Sigfrid, om Läkarbanken.

Gunnar Hagberg (Foto: Smålandsposten)

Gunnar kommer att berätta för oss om hur det är att arbeta för Rotarys Läkarbank, Rotary Doctors respektive göra läkarinsatser för Röda Korset.

Årsmöte den 3 december
Det som också är på G i klubben är vårt årsmöte! Har du inte redan reserverat fredagen den 3 december i kalendern för vårt årsmöte, så boka gärna in tiden nu!
Inför vårt årsmöte kommer vi dessutom få information från valberedningen om nomineringar till nästa års styrelse! Spännande, eller hur!

Yaman Masri – förslag till ny medlem!
Att vi i klubben blir fler medlemmar är riktigt roligt, och nu har medlemskommittén, med Agneta Råberg och Christina Hamilton, ännu ett förslag till ny medlem! Det är Yaman Masri, 30 år och studerande vid Linnéuniversitets socionomprogram, som vill gå med i vår klubb.
Yaman är engagerad i arbetsmiljögruppen, i utbildningsrådet samt i programrådet vid fakulteten och institutionen, ledamot för Centerstudenter Växjö och aktiv i ODD Fellow Karlskrona.
Yaman har bott i Sverige i sex år, och kommer från Syrien, där han var gruppledare i Amnesty International. Karlskrona blev den stad han först flyttade till, där vänner i Rotary, med Anders Ranefjord, Johan Genestig och Jahn-Eric Pettersson, har bistått honom på det Yaman kallar sin ”integrationsresa”, och nu även rekommenderat honom som vår medlem.
Yaman vill vara del av Rotary för att kunna hjälpa medmänniskor att förbättra sina levnadsvillkor, hitta sig själva och vara en aktiv del av vår samhällsgemenskap.
Yaman har deltagit vid våra senaste veckomöten, och då även berättat om sig själv. Han kommer få möjlighet att kort presentera sig även nu på fredag, och det vill du inte missa – eller hur!
Finns invändning från dig klubbmedlem mot inval, ska denna inkomma skriftligen inom 14 dagar till styrelsen, där skäl till ställningstagandet anges.

Vi har även denna fredag lunch samt veckomöte i restaurangen på entréplan4 Krogar, till höger vid entrén.

Varmt, varmt välkommen!

Med vänliga hälsningar från