Vecka 15, 2022

Vi har inget klubbmöte på fredag och ses nästa gång den 22 april!
Nu på fredag har vi inget klubbmöte, eftersom det är Långfredag och Påsk!
Vi ses nästa gång fredagen den 22 april, och då är röd-blått i fokus! Alla röster ropar ju Öster, och den 22 april får vi mer kunskap om Öster i samhället, med Sara Lennqvist!

Både jag och du kan nu få veta mer om klubbmötet den 8 april
Vill du läsa mer om vad som hände vid klubbmötet den 8 april, så är du varmt välkommen att ta del av Ingvar Gustavssons sammanfattning här nedanför!
Själv missade jag detta klubbmöte på grund av ett rejält försenat flyg på hemväg från tjänsteresan till Luleå. Flygförseningen gav mig en ofrivillig övernattning på Arlanda och senarelade min hemkomst till Växjö med hela 24 timmar, från torsdag kväll till fredag kväll.
Ett varmt och innerligt tack till Ingvar och alla er andra från mig, för att ni genomförde klubbmötet som planerat den 8 april!
Tack! Tack! TACK!

Glad Påsk!
Jag önskar dig en skön och fin påskvecka, och en riktigt Glad Påsk! Vi ses igen den 22 april!

Varmaste påskhälsningar från

Klubbmötet den 8 april 2022
Klubbmötet leddes av klubbens past president Ingvar Gustavsson, eftersom klubbens president Gisela blev strandsatt på Arlanda, efter flygförseningar.
Underlaget till texten om klubbmötet nedan den 8 april är sammanställd av Ingvar.

Vid klubbmötet deltog fjorton personer, en av dem föreläsaren Veronika.
Eftersom datorn inte fungerade, ställdes webbsändningen via GTM in.
Antal från andra Rotaryklubbar: -

Klubbens past president Ingvar Gustavsson ledde klubbmötet.
Punkten om information från presidenten utgick.

Christina (Kicki) Hamilton påminde om Intercitymötet med visning av Växjö kommunhus tisdagen den 26 april.
Det finns några platser kvar! Anmäl dig via e-post till kicki.i.hamilton@gmail.com!

Kicki läste även denna vecka dagens dikt, och hade valt en vacker dikt av Pelle Näver.
Lotteriet genomfördes av klubbvärden Torbjörn Björstrand. Johan Mattisson vann och valde trisslotter! Lycka till Johan!

Vid klubbmötet medverkade Veronika Anderberg, regionchef för Ung Företagsamhet i Kronoberg. Rubriken för hennes föreläsning var Så bygger vi länets framtid.

Veronika Anderberg
(Foto: VXONEWS)

Veronika berättade om att Ung företagsamhet i Kronoberg startade 1980, och är en ideell organisation.
Som sponsorer till Ung företagsamhet i Kronoberg finns Skolverket och samtliga kommuner i länet.
Grundskola:
- Vårt samhälle
- Se möjligheter
- Min framtid och ekonomi
Gymnasiet:
- UF-företagande
- 2:an eller 3:an
Alumni (de som drivit UF-företag):
- Nätverk

Starta – Driva – Avveckla
Föredraget – konstaterade Ingvar i sin sammanställning – var exceptionellt proffsigt och bra!

Mötet avslutades under Ingvars ledning med att alla närvarande önskade varandra en riktigt Glad Påsk, och på återseende igen den 22 april, efter påskhelgen!