Vecka 22, 2022

Vi ses på fredag den 3 juni på Residenset!

Jag hoppas du har haft en riktigt skön vecka, med lite extra ledighet under Kristi Himmelsfärdshelgen. I fredags hade vi därför inget klubbmöte – men det tar vi in på rejält denna vecka! Nu på fredag har vi nämligen ett speciellt och extra välkommet klubbmöte, nämligen när vi hälsas välkomna till Residenset! Du som deltar har också föranmält dig!
Lunchen på Residenset serveras kl. 12.00, så kom innan dess (ingång från Stortorget) – och glöm inte att förbetala 150 kronor för lunchen senast imorgon tisdag, medel som oavkortat går till The Rotary Foundation! Swisha 150 kronor till klubben på 123 570 59 00, ange ditt namn och att det gäller lunchen den 3 juni!
Notera att detta klubbmöte inte sänds via GTM.

Vi kan bli fler – Pernilla vill bli medlem i klubben!
Vår medlemskommitté med Agneta Råberg och Christina Hamilton har den senaste veckan träffat Pernilla Lugnberg. Pernilla är intresserad av att gå med i vår klubb, efter rekommendationer från Yaman Masri. Pernilla kommer att finnas på plats på fredag när vi ses på Residenset! Pernilla bor med sin familj i Hovshaga och arbetar som enhetschef för LSS-verksamheten i Alvesta kommun. Hon har ett brett engagemang i samhällsfrågor, och blev nyfiken på vår klubb tack vare Yaman!
Du medlem som har invändningar mot att Pernilla ska bli ny medlem i vår klubb ska skriftligen inom 14 dagar höra av dig till styrelsen, där ditt skäl till ställningstagande anges.

Profilprodukter – vi kan beställa dem gemensamt i klubben!
Vid ett klubbmöte i början av maj så visade Birgitta Rydztröm och Christina Hamilton upp några av Rotarys nya profilkläder, med Json som leverantör, från keps, reflexväst, kasse till pikétröjor.
Är du intresserad av inköp? Se gärna vilka profilprodukter som finns på Rotary officiell webbshop - Välkommen (jsonshop.se) och hör sedan av dig till Birgitta (birgitta@blirkommunikation.se), så kan vi samordna inköpen mellan medlemmar i klubben!

Två klubbluncher kvar på 4 Krogar – dessa luncher vill du inte missa!
Innan verksamhetsåret går mot sitt slut har vi endast två klubbluncher kvar på 4 Krogar – 10 juni och 17 juni! Därefter kommer vi lämna 4 Krogar – och istället från hösten träffas på ett annat ställe, med tisdagsluncher tillsammans med Tegnér RK! Passa därför gärna på att delta vid verksamhetsårets avslutande klubbluncher!

4 Krogar

Den 10 juni medverkar Anna Eklund, danspedagog och koreograf på Regionteatern som berättar för oss om varför dans för Parkinson? Metoden är ett komplement till annan behandling för personer som lever med Parkinsons sjukdom. Balans, rörlighet och precision är exempel på sådant som man tränar upp i dansen. Genom rytmfast musik och i ett socialt sammanhang upplevs rörelseglädje och gemenskap. Kanske vankas det fredagsdans under vårt klubbmöte?!
Vår avslutande klubblunch den 17 juni blir på flera sätt en riktig Kick-out! Vi inledde vårt verksamhetsår med en Kick-in och uppstart i augusti. Nu kan vi snart lägga 2021/22 till handlingarna – och då passar det extra bra med en Kick-out – när vi samtidigt också får lämna 4 Krogar...! Jag hoppas du kan delta – för presidentskifte, trevliga bakåt- och framåtblickar – men också flera överraskningar! Detta vill du inte missa!